تهیه طرح امکان سنجی

طرح امکان‌سنجی، جهت تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری، جهت ارائه به سرمایه‌گذاران و بانک تهیه و تدوین می‌شود. تا با برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده و منابع مورد‌نیاز و همچنین با بررسی درآمدها و شرایط بازگشت سرمایه، سرمایه‌گذار یا بانک را متقاعد سازد که در پروژه سودآوری مشارکت ‌‌کند. بررسي توجيه‌پذيري سرمايه‌گذاري در سه بخش مطالعات بازار، فني و مالي امکان‌پذیر است.

در بررسی‌های امکان‌سنجی به وضعیت عرضه و تقاضا، معرفی محصول، مشخصات محصول، میزان توليد، ماشین‌آلات مورد‌نیاز، ميزان سرمايه‌گذاري ثابت و در گردش، هزینه و منفعت و سود‌دهی طرح پرداخته مي‌شود. فعالیت‌های سلک کو در این حوزه عبارتند از:

  • مطالعات فنی Technical Study
  • مطالعات طرح امکان‌سنجی Feasibility Study
  • مطالعات مقدماتی طرح امکان‌سنجی Pre-Feasibility Study
  • مطالعات فرصت Opportunity Study

انواع طرح امکان‌سنجی

پیشبرد پروژه با توجه به وضعیت فعلی نیاز به یکی از طرح‌های زیر است:

  • طرح توسعه: در این نوع مطالعات چگونگی توسعه یک پروژه سرمایه‌گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.
  • طرح ایجادی: بررسی‌ها و مطالعات طرح امکان‌سنجی در این نوع طرح‌ها شامل بررسی وضع موجود و اتخاذ تصمیم برای تحقق یافتن یا تحقق نیافتن یک پروژه است.
  • تهیه طرح امکان‌سنجی شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان با موافقت معاونت علمی ریاست‌جمهوری تائید صلاحیت می‌شوند و برای اخذ تسهیلات ارزان قیمت معاونت علمی و فناوری و تسهیلات از صندق نوآوری شکوفایی و بانک‌ها باید طرح امکان‌سنجی شامل بازار، فنی و مالی نیاز دارند. با توجه به خدمات نوین شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین درست مستندات این پروژه‌ها از سایر طرح‌ها پیچیده‌تر است. گروه سرمایه‌گذاری سلک کو آمادگی برای بررسی و تدوین طرح‌های امکان‌سنجی، برای انواع طرح‌های ایجادی، توسعه، شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش سرمایه بر اساس استانداردهای بین‌المللی، بانکی و … اعلام می‌دارد.

 

  • طرح کسب‌و‌کار به منظور مهاجرت) از طریق سرمایه‌گذاری)

یکی از روش‌های اخذ ویزا کار و اخذ اقامت در کشورهای خارجی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است.

در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری دارای شرایط خاص و ویژه همان کشور است که در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد از امکانات این ویزا استفاده کند. افرادی که دارای شرایط مالی بهتری هستند از طریق فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور مقصد خود، اقدام به مهاجرت می‌کنند. همچنین طرح کسب‌و‌کار برای این منظور به زبان انگلیسی تهیه می‌شود.

  • طرح افزایش سرمایه

این نوع طرح جهت افزایش سرمایه و در هنگام وارد شدن شرکت‌ها به بورس است.

جهت تدوین و ارزیابی طرح‌های خود در تمامی زمینه‌های صنعتی، صنایع غذایی، انرژی، نفت و گاز، فلزی، گردشگری یا گردشگری سلامت و… با گروه سرمایه‌گذاری سلک کو تماس بگیرید.