ادغام و تملیک

ادغام و تملیک، از ابزارهای مهم در اختیار مدیران ارشد برای بازسازی و مدیریت استراتژیک سازمان‌ها است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد سازمان‌ها به طور روزافزون از ادغام و تملیک به منظور گسترش توانمندی‌ها، ورود به بازارهای جدید، کسب دانش تکنولوژیک و دستیابی به سطوح بالاتری از عملکرد بهره می‌گیرند. استراتژی موفق ادغام و تملیک، نیازمند در نظر گرفتن مولفه‌هایی درباره شرکت مقابل از قبیل قدرت و سهم بازار، عملیات تولیدی، قابلیت‌های مکمل، دامنه فعالیت در زنجیره ارزش و تفاوت‌های فرهنگی است.

ادغام واحدهای صنعتی کوچک، به‌سبب مشکلات متعدد موجود در این بنگاه‌ها، ضروری است و حرکت در این مسیر در کشورهای توسعه‌یافته دنیا انجام شده است.

 

 

ارزش‌گذاری پیش از ادغام و تملیک و مدیریت چالش‌های فرهنگی پس از ادغام و تملیک، نقش مهمی در ادغام و تملیک موفق ایفا می‌کنند و بسیاری از نمونه‌های شکست خورده جهانی ادغام و تملیک‌ها ناشی از ارزش‌گذاری نامناسب یا ناکارآمدی در مدیریت چالش‌های فرهنگی بوده است. فضای کسب‌وکار کشور و گسترش تعداد شرکت‌های چند کسب‌وکاره از یک سو و تمایل مدیران برای رساندن حجم فعالیت‌هایشان به ابعاد اقتصادی از سوی دیگر سبب مطرح شدن بیش از پیش ادغام و تملیک به عنوان یک گزینه استراتژیک شده است. رویکرد گروه سرمایه‌گذاری سلک کو در مشاوره مدیریت در حوزه ادغام و تملیک، رویکردی چند‌وجهی و شامل ترکیبی از مدیریت استراتژیک، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت ارتباطات میان ذی‌نفعان فرآیند ادغام و تملیک، است. بر این اساس، گروه سرمایه‌گذاری سلک کو آمادگی دارد در گام‌های مختلف از جمله ارزیابی زمینه‌های ادغام و تملیک، ارزیابی و ارزش‌گذاری شرکت‌ها، مشاوره خرید شرکت، مدیریت فرآیند ادغام و تملیک، برنامه‌ریزی استراتژیک و طراحی ساختار پس از ادغام و تملیک، و ایفای نقش واسط در مذاکرات مرتبط با تصمیم‌گیری درباره ادغام و تملیک طیف وسیعی از خدمات مشاوره مدیریت را ارائه دهد.